تحولات لبنان و فلسطین

ای کاش رئیس فدراسیون و شخص زارعی در این ارتباط شفاف سازی کنند تا مردم متوجه شوند چرا و به چه علت این موضوع از سوی آنها تائید شد و حالا به این سادگی آن را رد می کنند؟!

دردسر دوباره مالکیت مشترک آبی و قرمز؛ خظر حذف از آسیا کاملا جدی است!

به گزارش قدس آنلاین، هواداران فوتبال به خوبی به خاطر دارند که پیش از آنکه ماجراهای جنجالی صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه های لیگ برتری رخ دهد و استقلال از گردونه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حذف شود، مسوول صدور مجوز حرفه ای در اظهارنظری جنجالی ادعا کرد مشکلی از بابت مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس را تهدید نمی کند!

اظهارنظر زارعی هرچند در آن مقطع با واکنش های بسیار زیادی همراه شد اما مسوول صدور مجوز حرفه ای روی مواضع خود پافشاری به خرج داد و ادعا کرد مشکلی بایت مالکیت مشترک برای دو باشگاه بزرگ پایتخت وجود ندارد و این مساله مرتفع شده است!

با حذف قطعی استقلال و راهیابی چهار تیم ایرانی به جدول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برخی اظهارنظرها همچنان حکایت از این داشت که موضوع مالکیت مشترک همچنان وجود دارد اما زارعی به عنوان متولی صدور مجوز حرفه‌‎ای ماجرا را انکار می کرد تا این مساله به عنوان یک باور همگانی در سطح جامعه فوتبال به وجود بیاید که مشکل مالکیتی برطرف شده است.

اما پس از مدتی نه چندان طولانی انتشار اطلاعات تخصصی روی خروجی تارنمایی کدال نشان داد ادعای زارعی خلاف واقعیت بوده و همچنان مالکیت عمده این دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش و جوانان است، انتشار این خبر واکنش های جدیدی را به دنبال داشت به شکلی که کاظم اولیایی عضو سابق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای در مصاحبه ای ادعا کرد: آقایان ما را فریب دادند  و مدعی شدند مالکیت استقلال به وزارت اقتصاد و دارایی و مالکیت پرسپولیس در اختیار وزارت ورزش و جوانان است در حالی که این نامه یک ادعای واهی و جعلی بود.

حمیدرضا آصفی دیگر عضو کمیته صدور مجوز حرفه ای در یک محفل فوتبال صراحتا از تلاش دقیقه نودی مسوولان فدراسیون برای جلوگیری از حذف پرسپولیس خبر داد و گفت اگر این اتفاق به درستی مدیریت نشود فصل بعد همانگونه که استقلال از حضور در مسابقات محروم شد، پرسپولیس هم فرصت حضور در مسابقات را از دست خواهد داد.  این اظهارنظرها دوباره جنجالی بزرگی در فضای هواداری فوتبال ایران به راه انداخت تا موضوع سندسازی و ارائه اطلاعات غیر واقعی به کنفدراسیون فوتبال آسیا دوباره داغ شود.

اما فاجعه بزرگ چند روز پیش شکل گرفت، زارعی که چندی قبل اصرار داشت مشکل مالکیتی دو باشگاه بزرگ پایتخت مرتفع شده ادعا کرد همچنان داستان مالکیت مشترک وجود دارد! این اظهارنظر همانند یک بمب صوتی فضای فوتبال را تحت الشعاع قرار داد به گونه که بسیاری از پیشکسوتان و کارسناسان فوتبال همانند هواداران استقلال به اظهارنظر زارعی واکنش نشان دادند و تاکید کردند اگر این مشکل همچنان وجود دارد او بر اساس کدام فکت و مستندی این موضوع را رد کرد!

تناقض گویی‌ سریالی زارعی شاید از نظر مدیران فدراسیون فوتبال اهمیت نداشته باشد اما مطمئنا اثرات منفی این اظهارنظرهای غیر کارشناسی می تواند میزان تنش در فوتبال ایران میان هواداران را به شدت افزایش دهد، امروز باید به صورت شفاف مشخص شود زارعی چرا و به چه علت پیش از این موضوع را تائید کرده بود و حالا در این مقطع آن را رد می کند؟

آیا او تحت تاثیر مسائل رنگی و گرایشات خاص منکر واقعیت شد یا اینکه داستان دیگر پشت پرده وجود دارد که مردم و افکارعمومی نباید از آن با خبر شوند؟ از آن مهمتر اگر امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا متوجه این ضد و نقیض گویی های فاحش شود آیا تبعات حقوقی گریبان گیر فوتبال ایران نخواهد شد؟ زارعی به عنوان یک مقام رسمی امروز اذعان دارد که گفته های قبلی او خلاف واقعیت بوده آیا این مساله با توجه به سابقه تاریک فدراسیون فوتبال در ارائه اطلاعات غیر واقعی برای فوتبال ایران تبعات حقوقی ندارد؟

ای کاش رئیس فدراسیون و شخص زارعی در این ارتباط شفاف سازی کنند تا مردم متوجه شوند چرا و به چه علت این موضوع از سوی آنها تائید شد و حالا به این سادگی آن را رد می کنند؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.